22 oktober 2011

Vettigt eller ej?!

Idag har jag hållit smyckeskurs på Studieförbundet Vuxenskolan igen. Detta var näst sista gången och efter nästa gång är det slut på denna terminen. När jag körde in till Malmö i förmiddags så funderade jag en del. På vad jag lägger min tid på, om det är rätt prioritering, är det verkligen vettigt att försöka driva ett eget företag när jag jobbar heltid på mitt vanliga jobb, har två barn, en sambo som också driver eget företag och behöver lägga mycket tid på det, stort hus, stor trädgård....och så vidare. Men så kommer jag in i kurslokalen och träffar mina deltagare, vi sätter igång och det blir en så himla trevlig förmiddag! Jag känner att jag bidrar med något, jag känner att jag ger dem något, jag känner att jag får massor av energi tillbaka, jag är glad, jag ser glad ut (jag såg mig i spegeln!) och jag trivs som fisken i vatten! Och då känner jag, att trots att jag ibland går på sparlåga och är dödstrött varje kväll, så får detta vara värt det. För detta är något som jag gör bara för mig. Något som ger mig energi och som gör mig glad. Jag trivs verkligen med att göra det här, träffa människor, göra något konkret, bidra med något.

Så, drömmen om Kanel & Cayenne på heltid lever kvar och jag ser fram emot min sista gång med mina "pärldeltagare"!

3 kommentarer:

Jejje sa...

klart som tusan att du ska göra det du gör:)en glad mamma= en bra mamma/kramar från jennica nr.2

Johanna Stålros sa...

Underbart vännen, jag kan tro att de är lyckliga som får ha dig som "ledare". Kram Johanna

Birgit sa...

Man ska ta vara på det som ger energi, så det är bara att fortsätta. Låter förresten kul med smyckeskurs! Du får lägga ut ngr bilder på resultatet. Ha en skön söndag =)