30 oktober 2011

Oväntat jobbigt

Idag har jag haft sovmorgon, och guuud vad skönt det var! Det känns som om det var ett tag sedan jag hade det, och det var så skönt att bara få ligga kvar och fortsätta sova. Det behövdes.

Sen, efter en mysig förmiddag hemma så bestämde jag mig för att gå ut och kratta löv. Vi har både löv- och barrträd på vår tomt och det blir en himla massa löv - och barr. Så, även om alla löv inte fallit till marken ännu så bestämde jag mig för att kratta bort de som fanns i alla fall. Det är ju inte ogjort arbete, även om det kommer att se likadant ut om ett par veckor igen.

Johanna följde med ut och vi satte igång. Jag förvånades över så fort det faktiskt gick, i början. Till slut, med paus för mat och läggning av Johanna till lunchvila, så hade jag krattat ihop ett antal högar. Sedan skulle allt samlas ihop och läggas i skottkärran för att tömmas av igen i vår "hög" som vi har utanför tomten.

Och vilket tid det tog! Trodde jag skulle få hålla på hela kvällen! Jag tappade räkningen på rundorna med skottkärran när jag var på 36. Och då ska man veta att detta bara var en del av gräsmattan, det var långt ifrån allt!

Underbart skönt att utföra lite fysiskt arbete i trädgården, vädret var också rätt så skönt faktiskt. Däremot så blev jag grymt trött! Helt slut i kroppen, men även huvudet. Fullkomligt slut. Trodde inte att det skulle vara så jobbigt, och definitivt inte att det skulle ta sån tid!




3 kommentarer:

mina finaste. sa...

Härliga lövhögar :D Vår lilla plätt har typ 10 löv och är ingen match....fast jag hade inte tackat nej till lite större tomt :D Stor kram och tack för madridhälsningen

Kim sa...

Vad duktig du är!!

Anonym sa...

Så duktig du är!! Vilket jobb du har gjort. Du kommer att sova gott i natt
( får jag hoppas ).
Kramar, mamma.