23 oktober 2011

Hästar hästar hästar

Idag ringde klockan vid 5.00! Varför...kan man ju fråga sig... Det är ju trots allt söndag... Men idag var det dags för Pay & Ride tävling igen, och Jossan och hennes kompis skulle tävla med två hästar från en annan ridskola. De är där ibland och hjälper till. Nu är ju hästar som de är, de har sina egenheter och dessa två hästar - som är bästisar och dit den ene går, går den andre - vill inte bli lastade i en trailer utan tjejerna var tvungna att rida dem från stallet där de står till ridskolan där de skulle tävla. Detta skulle väl ta en timme ungefär, därav den tidigare starten idag.

När jag kom till ridskolan så märkte jag dock direkt att något inte var som det skulle, och mycket riktigt, Jossan ville inte tävla trots allt. Hon kände sig inte bekväm med hästen, den blev lite stirrig av själva tävlingsmomentet, hur snäll som helst annars. Så idag stod hon över, men red en himla massa ändå medan hon väntade på sin kompis som startade i tre olika klasser. Så stolt över henne att hon tog detta beslutet, som såklart känns lite obekvämt när alla undrar varför hon inte skulle vara med. Men hon blev såå lättad när jag strök henne och då galopperade hon runt som bara den! :)

Så rida, det har hon fått göra idag! Hon red ju först till ridklubben i morse, sedan red hon runt där i ett par timmar medan kompisen tävlade, sedan skulle de rida på galoppbanan och sedan tillbaka till det andra stallet! :)

Jossan och Golden Sunshine

En ny favorit...

Och så red hon Tessan också!
















När jag satte mig i bilen för att köra hem, så kände jag mig iakttagen....det fanns någon som spanade på mig från bilen bredvid. Men när jag tittade tillbaka så tittade 'han' nonchalant åt ett annat håll! :)

2 kommentarer:

mina finaste. sa...

hihi, vilken liten spanare :D
Jodå, beroende är jag redan. Men det blev nästan information overload. Först tänkte jag bara, åh de här vill jag visa alla andra och den här och den här och....sen blev det inget. Måste nog smälta den här oändliga inspokällan lite :D
Stor kram

Jejje sa...

vilken vovve:))härliga hästbilder med dottern:))skönt att hon avstod,man ska gå efter magkänslan.verkar ha blivit mycket tid på hästryggen....sen dessa ponnyer(ponnyfasoner)kan ju va speciella,men de är ändå så underbara.Våran ponny har varit ridskolehäst i hela 9 år.Många fördelar men massor med nackdelar också.Ett är ju detta kompisberoendet./kram från jennica i norr