18 september 2011

Träningsfredag

I fredags så fick man lov att prova på olika träningspass på ett gym i Helsingborg, det var någon form av Företagsdag. Och när man nu får chansen så gäller det ju att passa på! Därför blev det två pass för mig, ett tidigt på morgonen och ett innan jag åkte hem. Det blev helt perfekt upplagt!

Klockan 6.45 på morgonen var det dags för ett Indoor walking pass. Indoor walking är ett väldigt missvisande begrepp måste jag säga. Indoor running hade varit mer korrekt! Detta är alltså träning på en crosstrainer i grupp, som spinning ungefär. Jag var helt inställd på att detta skulle bli jobbigt och att det skulle vara ett bra träningspass, men vad jag inte förväntat mig var att det skulle vara så kul! Ett riktigt 'kämpa-pass' med mycket jäklaranamma och kämpaglöd, det gillar jag! En perfekt start på dagen, så mycket energi det gav!














På eftermiddag så körde jag ett Body Balance pass, vilket är en blandning av Yoga, Pilates och Tai Chi. Det blir en del statisk träning och balansövningar, man går in i sig själv och det hela avslutades med en avslappning. Helt perfekt efter en för övrigt ganska frustrerande jobbdag, en bra start på helgen!

4 kommentarer:

Kim sa...

Vilken massa träning! Har du legat helt utslagen sedan i helgen med tanke på hur tyst det varit om dig? =)

Jennica... sa...

Hahaha! Ja, det hade man ju kunnat tro! :) Men nädå då, så farligt var det inte. Däremot så har jag fått prioritera den verkliga familjen före den digitala! :)

TIDSOPTIMISTEN sa...

Körde själv ett yogapass idag, det är verkligen så skönt att blanda in det i träningen ibland så man får sträcka ut varenda muskel i kroppen. ;) Hoppas du fick en bra dag med en sån tidigt start ;)

Kram F

Livet - här och nu sa...

Wow, vad du är flitig, dagens sista pass lät spännande. Var kan man träna ett sådant pass??? Kram