20 september 2011

Jobbtankar

Idag har jag och Nellie varit och träffat en man som är fastighetsansvarig på ett ställe där vi kan tänka oss att ha Kanel & Cayenne aktiviteter. Det kändes bra och lokalerna var fräscha och fina! Det ska bli spännande att ha nästa aktivitet där, kul att få feedback från deltagarna vad de tycker. Kul också att se hur själva aktiviteten blir när man har den där. Inte så att det är en väldigt speciell lokal, bara annorlunda mot där vi varit förut. Mer om aktiviteten när den är 'spikad'! :)

Tänkte mycket på det där mötet under kvällen. Hur kul det var, även om det 'bara' var ett samtal under en timme. Men det var ett möte där jag och Nellie hade full kontroll, det handlade om något som vi känner för till 100%, jag kände mig full av idéer och energi. Det ger såklart upphov till tankar som "varför känner jag inte så på mitt vanliga jobb?"... Jag förstår ju att man inte kan känna så varje dag och att ett jobb också blir vardag, hur intressant och inspirerande det än är. Men just nu så tar mitt jobb mycket mer energi än det ger...och det är tufft.

Det har för övrigt varit en rätt bra kväll. Vi åt god middag från Linas matkasse! Jag fick gjort det jag skulle enligt min lilla plan, göra ett utskick till Kanel & Cayenne samt träna (inte crosstrainer som planerat, utan det blev ett styrkepass istället). Det som hamnade på minussidan var att jag inte riktigt hann med mina barn och min sambo...det känns sådär... Å andra sidan tänkte de nog inte på det! :)

2 kommentarer:

Livet - här och nu sa...

Så härligt det låter när du berättar om hur det känns när du och Nellie jobbar med ert företag. viktigt att må bra i det man gör och där man lägger sin energi, den är ju inte oändlig. Var rädd om dig så att jobbet inte tar all din energi!

Kram Pernilla

Min Svägerska och Jag sa...

Jag har också ett företag vid sidan av mitt ordinarie jobb och kan känna precis som du ibland. För man brinner ju för sitt eget, där man får göra precis som man själv vill. Eran webbshop är jättefin. Kram Anna