25 september 2011

Annars då...?

Jodå, det har varit en bra helg tycker jag. Sitter här vid datorn, dödstrött och jag borde verkligen gå och lägga mig nu. Men det är så mysigt att sitta här och blogga, Facebooka och slösurfa att jag har svårt att slita mig. Det var faktiskt flera dagar sedan jag gjorde det nu, och det kan jag säga är ovanligt. Jag brukar inte ha min lilla dator långt ifrån mig när jag är hemma! :)

Solen har skinit och vädret har faktiskt varit helt underbart! Trots detta har det inte blivit någon trädgårdshelg. Jens har jobbat hela helgen och jag har mest tagit det lugnt faktiskt. Min helg började ju redan i fredags eftermiddag, tidig eftermiddag. Dagis var stängt och mina föräldrar passade Johanna, och eftersom de skulle iväg till stugan så åkte jag hem tidigare. Så helgen inleddes med ett biblioteksbesök tillsammans med Johanna, och det blev en perfekt start! Älskar ju som sagt bibliotek!

Andra saker jag gjort i helgen:

♥ Hållit smyckekurs på Studieförbundet vuxenskolan i Malmö, terminsstart. Superkul! Fick massor av energi och inspiration!

♥ Löptränat två gånger, en gång på lördagen och en på söndagen.

♥ Vinkat av Jossan som varit på gymnastikläger på Lingvallen hela helgen.

♥ Haft filmkväll tillsammans med Jens i biorummet.

♥ Lekt med Johanna: ritat, läst, lekt med lera, sparkat på ballonger, lekt i hennes lilla tält, busat, lekt kurragömma, spelat spel, agerat häst, varit på lekplatsen.....phu!

♥ Tvättat 6 maskiner tvätt. Och hängt. Och vikt.

♥ Dammsugat hela huset.

♥ Försökt förstå varför Johanna varit ur humör. Gissar på att det är tand på gång.

♥ Kramat på en nöjd Jossan som kom hem från Lingvallen.

♥ Vinkat av Jossan (igen) eftersom hon ska sova över hos sin farmor och farfar ikväll, det är studiedag i morgon och hon ska vara där då.

♥ Och nu, bloggat! :)

Tänk vad mycket man hinner ändå, på en helg där man inte gjort nåt! ;)

4 kommentarer:

Jejje sa...

du har hunnit massor,verkar som en härlig helg:))själv har jag jobbat hela helgen & är nu ledig 2 dagar.Hoppas jag får nåt gjort:)kramar från norr

TIDSOPTIMISTEN sa...

Visst är det lustigt att man ofta säger att man inte gjort nåt när det i själva verket rör sig om 1000 saker men man räknar oftast bort allt jox med städ, tvätt och matlagning även om det säkert slukar den mesta tiden. Tycker du verkar ha haft en skön och effektiv helg utan att ha gjort ett dyft ;)

Kram F

Birgit sa...

Verkar ha varit en riktigt skön helg! Bara att njuta...

Livet - här och nu sa...

Vilken massa härliga saker du fått gjort i helgen.

Vad spännande det lät med att hålla kurs, vad du är duktig. Imponerad!