27 augusti 2011

Medelhavsväder?!

Man har kunnat läsa om att det skulle bli riktigt Medelhavsväder i helgen. Jag har sett fram emot en sista sommarhelg, kanske fixa lite i trädgården men mest av allt bara mysa och njuta. Nu vet jag ju att man inte kan lita på det där vädret, det har jag ju lärt mig under den här sommaren men eftersom det var så varmt igår så bådade det gott.

Då blir man ju lite.....ska vi säga, förvånad.....när jag väcks av världens oväder klockan 6 i morse! Det blixtrade och åskade så hela huset skakade och som det regnade, det bara vräkte ner! Just då kändes det där Medelhavsvädret långt borta. Fast å andra sidan så kan det ju komma sådana åskväder med ösregn även vid Medelhavet....så det kanske var sådant väder man menade?!

Men nu, några timmar senare så har ovädret dragit bort och solen försöker kämpa sig igenom molnen. Och det är vamt ute, så det ska nog bli en fin helg i alla fall!

Senare idag ska jag och Johanna på Loppis hos Enkla Ting, tillsammans med Nellie! Det ser jag mycket fram emot!

1 kommentar:

Min Svägerska och Jag sa...

Oj lket väder. Här finns inte ett molm som jag ser. Tur är det, vi ska på middag ikväll och ta ett glas bubbel ute på deras nybyggda veranda och man vill ju inte ha regndroppar i glasen. Annars lääängtar jag efter hösten nu. känner mig klar med värmen. Vill ta fram mina stövlar och jeans tillsammans med stickade koftor.

Hoppas du får en mysig lördag på loppisen.

Kram Linda