14 juli 2011

Märklig dag

Idag har det var en ganska märklig dag. Min första semesterdag! Den ursprungliga planen var att vi skulle åka till Tosselilla, men det fick vi ge upp ganska så snabbt. Herregud - det har ju regnat hela dagen! Så, jag hade tänkt mig innepysslande istället. Men men, kroppen sa ifrån. En dundrande huvudvärk som startade redan i går morse gjorde sig påmind direkt från start i morse, och sedan har den hållit på hela dagen. Det tillsammans med en fortfarande ömmande nacke och trist väder har gjort denna dag till en......tja, jag vet inte ens vad jag ska kalla det för. Har gått omkring i ett zombieliknande tillstånd. Jag till och med sov ett par timmar mitt på dagen tillsammans med Johanna, vilket var underbart skönt! Det har varit en stressig period på jobbet, så nu tyckte nog kroppen att jag skulle ta det väääldigt lugnt.

Nu är klockan snart elva på kvällen och huvudvärken börjar släppa. Nu ser jag fram emot en liten stund för mig själv. Sitter i soffan under filt med ett glas rosé och popcorn och så tänkte jag kika på Ernst på tv4-play! :)

Såhär satt jag för ungefär två månader sedan, i Hunnebostrand. Det var en ljuvlig dag - blå himmel, solsken och ljumma vindar. Här sitter vi på en uteservering och äter underbart god mat och dricker rosévin. Hoppas på sol och ljumma vindar snart igen.....

2 kommentarer:

Kim sa...

Tyvärr verkar det inte bli bättre heller... vi får hitta på något inomhus helt enkelt!

Jennica... sa...

Bara regn, regn, regn....... :(