15 juni 2011

Myskväll

Ikväll är Jens hos en kompis och Jossan sover över på sitt ridläger. Johanna har somnat och jag är ensam. Så skönt! Får man säga så.....? Jag älskar mina darlings, men ibland är det skönt med tyst och lugn och vetskapen att man kan göra lite som man vill. Dessa stunder är inte så många, så det blir lätt så att jag stirrar och vill göra så mycket att det mest blir pannkaka av alltihop!

Planen för ikväll var faktiskt att lägga mig i ett bad, men det blev inte av. Men det var självvalt. Jag älskar att bada, men vårt badkar är för långt. Jag vet, det låter knas, men så är det. Eller så är jag för kort. Kontentan blir i alla fall att jag inte ligger bra. Jag når inte bort till kanten med fötterna vilket innebär att jag måste ligga och hålla i mig för att inte sjunka ner under ytan.... I-lands problem, absolut, men icke desto mindre irriterande. Så nej, jag hoppade över badet. Det blev en liten runda med ett glas vin i trädgården, lite drömmande om olika projekt. "Om jag hade pengar och tid så skulle jag-tankar". Det blev rätt så fint! :)

Sedan har jag faktiskt ägnat resten av kvällen till att sitta med en kopp te och läsa tidningar. Mysigt! Nu ska jag ta och krypa ner och fortsätta läsa. Lugnt och skönt!

Hoppas att ni också har en skön kväll! Kram på er!

5 kommentarer:

Lina sa...

Det låter härligt med lite ensamtid! Det är du värd! :)

Kim sa...

Jag glömde bort att jag var ensammern igår kväll. Lina var på partaj, men det är som vanligt mest tråkigt när Lina inte är hemma. :)

Maria sa...

Klart att man får säga att det är skönt att vara ensam! Felix var hos en kompis igår för första gången och Ellen också så jag var ensam hemma i en hel timme efter jobbet.

Säg nu till om vi ska hjälpas åt inför midsommar! Ses snart!

Jennica... sa...

Tack vad gulliga ni är! :)

@Maria: Jag hör av mig!

birgit sa...

Visst är det skönt att bara få vara själv en liten stund ibland! Göra bara nåt för sig själv o inte behöva bry sig i disk o annat plock. Jag fastnade framför datorn igår kväll... fastän jag har en bra bok som väntar.