02 maj 2011

Vårruset 2011

Det såg länge ut att bli ett fullständigt katastrof Vårrus med tanke på att det haglade som bara attan ungefär 15 minuter före start! Jossan var med och tittade tillsammans med min mamma, som såg ut som en blöt hund när vi mötte henne. Hon hade cyklat i först ösregn och sedan i hagel, stackaren. Hoppas verkligen att hon inte blir förkyld, då kommer jag ju att smälla av av dåligt samvete..... Tack snälla mamma för att du kom och hejade och höll Jossan sällskap!!

Men haglandet slutade lagom till att vi ställde upp på startlinjen och solen tittade fram! Ungefär 7000 tjejer var med och sprang, rätt häftigt faktiskt! Kände mig rätt stark hela loppet igenom, sackade efter lite på slutet bara, men lyckades med en spurt och kom i mål på 30:33. En bra tid för att vara mig och målet att springa 5 km under 30 minuter i år ser väl ut att vara möjligt att slå!

Men nu måste jag skryta med Kim! Hon kom på 31:e plats på den fantastiska tiden 21:39!! Helt suveränt och jag är sååå stolt över henne!!! Hon som vann gjorde det på tiden 17:48....

Jossan var med som sagt och det var supermysigt att ha henne där. Hon hoppade runt på sina kryckor och var en riktig kämpe. Eftersom vi var ett lag så fick vi en picknickkorg och den åt vi inomhus i år, annars brukar vi alltid sitta ute. Men det var alldeles för kallt för att det skulle vara njutbart, så det fick bli inne på Athleticum (friidrottsanläggning) istället. Men det blev mysigt det med!

Hemma ganska sent och nu ska det bli skönt att ta en dusch och sedan krypa i säng!


Supersyrran! :)

3 kommentarer:

Kim sa...

Tack Acka! Det var tur att mamma inte hittade zoomen på kameran annars hade tiden kanske inte kommit med! :-)

Ann-Charlotte sa...

Hallå där! Vilken kommentar (men så sann).
Jag tog en kopp te med honung när jag kom hem och är inte alls förkyld i dag. Det var bara roligt att titta på så duktiga döttrar även om det ryckte lite grand i benen.

Jennica... sa...

Åhh, vad skönt att du inte blev sjuk mamma! Allt bra med mig idag, har inte ens träningsvärk! Men däremot superallergisk....