03 maj 2011

Superallergisk

Idag, dagen efter Vårruset, hade jag förväntat mig träningsvärk. Men det har jag faktiskt inte. Däremot är jag superduperallergisk i dag..... Kliar något grymt i ögonen och har gjort hela dagen. Har inte kunnat sminka mig, med resultatet att många har trott att någon hemskt hänt mig. Att någon dött eller så.... Ser väl ut som om jag gråtit mig igenom natten kan jag tänka! :) Men nej, så hemskt är det inte.

För övrigt har det varit en konstig dag. Har varit grymt allergisk som sagt och grymt trött. Man blir trött av allergin och allergimedicinen. Det blev även en natt av dålig sömn eftersom Johanna vaknade flera gånger och var ledsen. Så, idag har jag varit långt i från "på G"på jobbet.....har haft jättesvårt att koncentrera mig och huvudet har inte hängt med i svängarna. Hoppas verkligen att jag skärper till mig i morgon!

Blev dock en mysig kväll här hemma. Vi gjorde en god fiskrätt från Linas matkasse, som alla tyckte om. Jag och Johanna hann mysa lite med att läsa bok i lugn och ro innan hon skulle sova, och jag och Jossan fick en stund tillsammans med hennes läxläsning. De har börjat med geografi, Sveriges landskap, nu och det är mycket att hitta städer, sjöar, berg och annat i kartboken. Det är riktigt kul och vi tycker båda att det är mysigt att göra den läxan ihop! :)

3 kommentarer:

Jejje sa...

hoppas din allergi blir bättre,kan inte vara kul.....
här blir det kanske fisk också till middag,det är ju så gott.
ha en bra dag /kramar

Kim sa...

Stackars dig! Hoppas det blir bättre snart!

Jennica... sa...

Tack snälla ni! :)