07 maj 2011

Hjälpreda

























Efter cykelturen ville Johanna inte gå in. Hon stannade ute själv på framsidan och jag och Jens gick och kollade henne med jämna mellanrum. Vid ett tillfälle när jag kikade på henne så mötte mig denna synen, hon sitter precis som jag gjorde tidigare idag och rensar ogräs i häcken. Den blå hinken som jag använde och slängde ogräs i skymtar ni bakom henne och hon använde även det verktyg som jag gjorde. Vi spionerade lite på henne för hon var så söt! Helt plötsligt ställde hon sig upp och tog ogräsverktyget och pillade lite med det i häcken, och vi förstod att nu härmade hon Jens som klippte häcken tidigare idag. Så himla go och mysig liten tjej som är så trygg i sig själv, kan pula och dona helt själv och vara nöjd med det!

3 kommentarer:

Kim sa...

Hon är för söt! Inte nog med att hon städar inomhus, nu tar hon hand om trädgården också. Går det att hyra Hannis?

Jennica... sa...

Nix, henne behåller vi själva! :)
Fast man kan få låna henne ibland - men bara för gos och mys... :)

Kim sa...

Vilken tur att hon är ännu bättre på gos och mys då! Precis som den stora tjejen! =D