26 mars 2011

Earth hour 2011

Ikväll var det Earth Hour, mellan 20.30 och 21.30. Släckte ni? Det gjorde vi! Det tycker jag är självklart att man ska. En så enkel sak att göra, som gör så mycket gott!

Vi tänkte att vi skulle ha lite mys när vi ändå hade allt släckt. Jag höll på att städa inför kalaset i morgon, men nu fick jag ju stänga av dammsugaren och ugnen kunde jag inte heller ha på. Så, vi skulle spela monopol på nya iPaden (den gick på batteri...). Fin tanke, inte lika fin insats av mig. Jag somnade. Kunde omöjligt hålla mig vaken. Var uppe 5.50 med Johanna i morse, efter att ha gått och lagt mig vid ett, så jag var helt slut. Men det var ändå rätt mysigt att somna där i soffan mot Jossans axel, även om det inte var någon vidare "mammainsats".....

Nu har jag - äntligen - bakat färdigt mina tårtbottnar! Nu är det dags för sängen.... Godnatt alla bloggisar!

Inga kommentarer: