24 februari 2011

Sooova!

Åhh, vad det är underbart att sova! :)

I natt sov jag själv i sovrummet, med stängd dörr, medan Jens sov där nere med Johanna. Det är helt underbart att få sova en hel natt, visserligen vaknade jag ett par gånger men somnade om direkt. Det är så skönt att känna att jag kan sova i lugn och ro, utan att behöva ligga på spänn och lyssna efter Johanna och hennes hostningar som kan resultera i att hon kräks. Det blir också så tyst i sovrummet när man stänger dörren eftersom jag då inte heller hör det konstanta bruset från värmepumpen. Tyst, mörkt och lugnt. Såå skönt!

Man blir ju dessutom som en ny människa! Jag känner mig pigg och utvilad idag och det märks på jobbet direkt. Har mycket mer energi och jag kan koncentrera mig på ett helt annat sätt, igår så koncentrerade jag mig mest på att hålla mig vaken. :)

Just nu har jag hämtat kaffe och tar en liten paus efter att ha utfört en ganska stor och krånglig uppgift. Det hade med buget att göra, behöver kanske inte säga mer än så...

För övrigt kan jag meddela att Johanna är hemma från dagis idag med, men att hon knallar runt på sin fot nu, helt självmant. Skönt, då var det bara en liten stukning och hon kände sig säkert lite stel och var rädd för att sätta ner foten när det inte kändes som vanligt. Men nu funkar det bra och hon kommer säkert att vara helt återställd i morgon.

Nä, back to work! :)

Inga kommentarer: