06 februari 2011

Morgontankar

Ligger i sängen hemma hos Nellie. Det blev en sen kväll igår, jag släckte inte lampan förrän hon var strax efter halv två. Planen var att vi skulle sova till nio, men jag vaknade såklart halv åtta och kunde inte somna om. Dundrande huvudvärk har jag. Så, efter att ha försökt att somna om ett tag så har jag nu gett upp. Har varit uppe och hämtat en banan och ett glas vatten, samt en ipren. Får väl se om det kan mota bort huvudvärken. Den känns helt onödig och meningslös. Visserligen så var det en intensiv dag igår men det står inte riktigt i proportion till denna 'skallebank'.

Det har dessutom blivit en sån där morgon när jag ligger och tänker på tusen och en saker. Saker som jag vill göra som jag av olika anledningar inte kan, saker jag vill göra som jag inte hinner, på hur jag känner att jag inte räcker till för allt och alla, på saker som behöver ordnas som är jobbiga...... Ja, ni hör. Det främjar inte huvudvärken precis. Hur blev det såhär?!

Nä, nu är klockan nio och jag hör hur Nellies larm ringer. Dags att skärpa sig lite, kanske ta en dusch och ta tag i dagen. Jag ska stanna här till klockan tolv, ett nånting för att sedan bege mig hemåt till mina darlings. I eftermiddag åker vi vidare till Malmö för att träffa våra vänner Roger och Maria. Det ska bli supermysigt, det var så länge sedan vi sågs! De ska åka till Thailand snart, till Koh Lanta och bo på precis samma hotell som vi gjorde när vi var där. Så vi ska prata om det och ge lite tips, visa lite bilder. Och förmodligen bli grymt avundsjuka på att de får åka dit och inte vi! :)















Koh Hai Februari 2010

3 kommentarer:

Kim sa...

Hej Jennica, Kim här ifrån ikea, vet inte om du kommer ihåg mig men vi sågs till och från på tretorn. PM(bla. web, IHP) då och PM idag, men nu är jag föräldrarledig. :)

Jag satt och surfade på barnmat, Koh Lanta och din blogg kom upp. Fattade det inte förrän jag såg Kanel&Cayenne. Men ja, jag har nu tjuvkikat ;) på er resa i Koh Lanta (och sååå fin blogg du har!). Så härligt och skönt att det finns barnmat(!). Vi ska dit snart i nästan 4 veckor och det ska bli såååå skönt.

Hoppas att allt är bra med dig och din familj, vi lär nog springa på varandra i IKEA korridorerna.

Kram Kim :)

Jennica... sa...

Hej Kim,
Klart jag kommer ihåg dig!
Tack för att du tycker om min blogg, du är välkommen när du vill! :)

Åhhh, ska ni åka till Koh Lanta!! Det är helt underbart där. Vi var där för precis ett år sedan, också i fyra veckor under min föräldraledighet. Ja, det har du ju säkert redan läst om. ;)

Allt bara bra med mig, ska kika in på din blogg nu. Ha en helt underbar resa!
Kram Jennica

Kim sa...

Tack, ja vi ska verkligen passa på att njuta och tack för tipset om Koh Hai. Dit får vi nog bege oss också, det såg underbart ut!

Kram Kim :)