24 februari 2011

Vackra färger

Mina favoritfärger är rosa och vitt. Sådär rent allmänt. Detta innebär inte att jag bara bär rosa och vita kläder eller att mitt hem är fyllt av rosa och vita saker. Men trots detta, så är rosa och vitt mina färger. En annan färg jag är svag för är grönt, vissa nyanser.

En färg som jag sagt ganska länge nu att jag har svårt att inreda med eller till exempel göra smycken av är färgen blå. Jag tycker - återigen rent allmänt - att blått är rätt fint. Men inte så att jag väljer blå saker, förutom jeans då men det räknas inte tycker jag! Nu är ju olika nyanser av blått väldigt inne i inredningsvärlden och jag har tänkt att nä, det är inget för mig. Men - att man aldrig lär sig! Man ska aldrig säga aldrig.... Nu sitter jag här och är lite sugen på att ta in blå detaljer här hemma. Men absolut inte kornblått eller klarblått, det ska vara smutsig pastellblå, duvblå och gråblå i så fall.

Titta på den här bilden, dessa färgerna tycker jag är så fina!



















Bild: livethemma.ikea.se

Li Edelkoort är en känd trendspanare och hon inspireras mycket av vår jord just nu. Hon talar om jord, sand och hav. Läs mer på Livet Hemma.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är mycket fina färger.
Den ljusblå och vita färgen är MFF och den svarta är de hemska motståndarna.

Kram

P

Jennica... sa...

Ja, det var ett sätt att se på saken! Trevligt med olika infallsvinklar. :)

Johanna Stålros sa...

Håller med dig om den blåa nyansen, gillar den du har på bilden! Kram