10 februari 2011

Längtar efter våren

Jag längtar verkligen efter våren. Efter att kunna vara ute lite mer, att kunna börja fixa i trädgården. Det är lustigt, det är samma sak varje år. Vid denna tiden på året är jag så sugen på att fixa och dona i trädgården, har massor med idéer och lust att sätta igång. Det brukar hålla i sig fram till sommaren ungefär, då avtar energin och jag njuter mest av trädgården. I slutet av sommaren så börjar det dåliga samvetet över att jag inte gör tillräckligt i trädgården att infinna sig, det eskallerar i början på hösten och i slutet av hösten så önskar jag att jag inte har någon trädgård. I alla fall så önskar jag att den vore mindre.

Men nu, nu är det februari och jag längtar efter våren och att kunna gå ut i trädgården och fixa! :)



















Bild: Rum & Trädgårdsmässan i Kista

Drömmen om ett växthus lever kvar. Tänk att ha en sådan här hörna i ett vackert växthus, där jag kunde sitta med en kopp te och en tidning och bara njuta.......

3 kommentarer:

Josefin sa...

Jag längtar också till våren. Väldigt, väldigt, väldigt mycket!

Kim sa...

Jag längtar efter att börja cykla. Med tanke på att vi inte haft snö på över en månad och att vi varit sjuka och haft leveransproblem med skidgrejerna så vill jag helst bara få det överstökat nu och fokusera på nästa del. Dags för sopade vår-cykelbanor! =)

Jejje sa...

jag längtar också sååå mycket.Är så himla less kylan här.(vi har -25)
jag drömmer också om ett växthus.Bilden du visade är ju ljuvlig:))
Dröm om fix i trädgården,men glöm inte att stanna upp & lukta på alla blommorna.(vet att det är svårt med dåliga samvetet)//kram