30 januari 2011

Myskväll framför brasan

Idag har det varit en riktig slapparsöndag! Inte för Jens då, eftersom han har jobbat hela dagen. Men jag och tjejerna har bara myst omrking. Johanna är fortfarande lite krasslig, ingen feber idag men hostan håller i sig och man märker på henne att hon inte är helt "på g". Hon håller visserligen humöret uppe men vid minsta (och då menar jag verkligen minsta!) motgång så bryter hon ihop. :) Och så vill hon helst vara nära nära hela tiden, mysigt men det blir inte så mycket gjort.

Men trots detta så har vi i alla fall fortsatt att rensa ut på Jossans rum, det är en seg historia. Men lite då och lite då, så blir vi nog färdiga till slut. Idag var det bokhyllans tur att rensas ut på sådant som hon inte använder längre. Konstigt nog är den fortfarande mer eller mindre full och ändå har vi rensat bort tre papperpåsar med böcker som får åka upp på vinden!

På eftermiddagen så har Jossan lekt med kompisar och jag och Johanna har stökat runt själva. Lite småpyssel som tvätt, sortera tidningar och lite annat har vi sysselsatt oss med. Och läst böcker, ritat och lagt pussel såklart! :)

Kvällen avslutades med att jag, Jense och Jossan bastade! Det tillhör inte vanligheterna precis. Vi har ju en bastu som funkar hur bra som helst och där vi alla tre får bra plats, men det blir inte att vi använder den särskilt ofta. Eller alls, kanske är mer rätt. Men när vi väl gör det så säger vi alltid att vi måste göra detta oftare. Nu ska vi försöka göra detta till en söndagsritual, kanske lyckas vi.

Nu sitter jag och Jense och myser i varsin soffa framför brasan! (På DVD....julklapp från mina föräldrar!) :)

Inga kommentarer: