25 januari 2011

Födelsedagsfirande

Idag är det ju Jens födelsedag. Vi kunde inte fira honom på morgonen med sång och frukost på sängen som vi brukar, eftersom han var i Holland med jobbet. Däremot så fixade jag en middag till honom som vi åt när han kom hem, och det blev mysigt.

Vi åkte iväg alla tjejerna och hämtade hem honom från tåget i Lund. Sedan åkte vi hem i snöfall (!), vilket förvånade oss eftersom den mesta snön har smält här nere i Skåne och vi har barmark. Väl hemma så fick Jens öppna presenter och sedan åt vi middag. Det blev lax med basilikaquinoa, en favorit för oss som alltid är lika god! Till efterrätt blev det vit chokladpannacotta som också var god, fast den blev lite seg i konsistensen tyvärr. Gott vin drack vi och så fick vi underhållning av Jossan som spelade gitarr för oss! En lyckad kväll tror jag nog att det blev och det känner jag mig glad för! Och jag hoppas att även fölsegrisen blev nöjd! :)

Inga kommentarer: