01 december 2010

Varbergs kurortshotell















Jag har ju inte berättat om min underbara helg på Varbergs kurortshotell, som jag fick av Jens och hans familj i födelsedagspresent! Det var ju den tredje helgen på raken som jag firade! Helgen innan fyllde jag ju år och hade fest och helgen innan det blev jag överraskad av mina tjejkompisar med heldag som avslutades med hotellövernattning i Malmö efter en riktigt lyckad festkväll.

Jag älskar att vara på Spa! Fullkomligt älskar det. Detta skulle bli tredje gången som jag var iväg en hel helg, de två tidigare gångerna har också varit på Varbergs kurortshotell. Anledningen till att detta är en favorit är att det verkligen är ett spa. Det var spa från början, inte ett hotell som i efterhand satsat på att bygga spa, om ni förstår skillnaden. Det finns heller ingen nattklubb här, utan man är verkligen där för att ta det lugnt och rå om sig själv och det gillar jag. Tanken var ju verkligen att jag skulle rå om mig själv, hela helgen skulle jag vara där helt själv - och jag såg fram emot det, har inga problem med att bara vara själv.

Så gissa om jag blev överraskad när jag helt plötsligt springer på min lillasyster på fredag eftermiddagen! Jag blev så himla överraskad att jag inte kände igen henne direkt. :) Men så himla mysigt att hon kom dit, jag hade verkligen ingen aning. Vi hade en supermysig eftermiddag som avslutades på kvällen med jättegod middag och gott vin - och massor med prat såklart! På lördagen så blev jag återigen överraskad när hon meddelar att hon ska åka hem efter lunch! Jaha, tänkte jag.....nu är det dags för mig att vara här själv då, och jag som vant mig vid tanken på sällskap! :)

Så gissa om jag blev förvånad när min kompis My helt plötsligt dyker upp när vi sitter och myser med lite kaffe framför brasan! Det är My som jag varit med i Varberg tidigare och vi älskar spa lika mycket, så det kändes extra kul att det var just hon som kom!

Och så lugnt och skönt jag hade det! Två behandlingar fick jag, ansiktsbehandling och helkroppsmassage - helt underbart! Jag badade, bastade, bubblade i bubbelpool, låg och mös på hotellrummet och läste tidning, gick på två yogapass, satt framför brasan och tog det lugnt, gick på promenad längs havet, åt fantastiskt god mat och umgicks med två fantastiska tjejer! Helt underbart!!

Det var fem år sedan jag var där senast, men jag hoppas innerligt att det inte dröjer fem år innan jag kommer dit igen! TACK underbara fina familj för denna fantastiska present! Det finns inte ord för hur mycket jag uppskattade det.

3 kommentarer:

Jejje sa...

vilken present:)måste kännas underbart.......-kul att du fick sällskap.
Efter en sån upplevelse måste man ju känna att man laddar alla batterier + att man känner sig utvilad.
grattis igen,det är du värd/kram

Kim sa...

Ja det var inte så dumt med spaande ändå. :)

Jennica... sa...

Det första de sa på jobbet var att jag såg trött ut! :) Men jag hade verkligen tillåtit mig själv att varva ner och ta det extremt lugnt, så det tog ett par dagar innan jag "kom upp i fart igen", så ögonen var allt lite puffiga på måndagen! Men massor med ny energi hade jag! :)

Och javisst är det lovely med spa Kimman! :)