11 december 2010

Mysig lördag

Idag har det varit en riktigt mysig dag! Så himla skönt! Det har ju varit lite hektiskt sista tiden, men idag har det verkligen varit lugnt och skönt. Dagen började tyvärr lite tidigt bara, Johanna ropade "Mamma, Maaaaammmaaaaa" redan 6.15......

Det var ju tänkt att jag och Jossan skulle baka och göra julgodis denna helgen, och jag tycker att vi gjort ett gott dagsverke med tanke på att Jens jobbat så vi har haft Johanna med oss. Med ett avbrott för ridning och de vanliga matbestyren, så har vi hunnit göra en pepparkaksdeg som nu står och vilar, vi har gjort lussekatter, jag har gjort en snaps (saffran, vanilj & honung!) och så har jag gjort ett julsalt med goda kryddor i. Min plan var att göra ett julgodis nu på kvällen, men upptäckte att jag glömt köpa vispgrädde (suck) så det blev inget med det.

Mina föräldrar kom och hälsade på en sväng också, vilket var supermysigt. De hade med sig grejor till ett pepparkakshus, så mamma och Jossan gjorde ett sådant. Det är tradition att de gör pepparkakshus tillsammans, det brukar vi göra när vi bakar den 9:e, men eftersom jag faktiskt hoppade över det baket i år så blev det ju inget pepparkakshus då. Men nu står det ett och tronar på köksön!

Just nu så sitter jag och myser lite i köket, alldeles själv och det är alldeles tyst. Så skönt. Så himla skönt. Känner helt plötsligt att jag är väldigt trött, den där tidiga morgonen tog ut sin rätt nu. Jens är i Malmö och träffar vänner ikväll och kommer inte hem förrän i morgon. Jossan sitter och sänder radio (!) via datorn och Johanna sover. Nu ska jag röja lite i köket efter allt bakande och sedan tror jag det är dags för lite kvällste och en smörgås med Jossan.

Kram på er, ha en fortsatt mysig lördagskväll!

Inga kommentarer: