12 december 2010

Laddat batterierna

Nu är jag såååå trött och tänker ta en tidig kväll! Har haft en supermysig helg som spenderats enbart i köket, med bak och julgodis. Jag har även hunnit spendera en massa tid med mina gosiga tjejer, speciellt Johanna eftersom Jossan gärna är för sig själv och myser med datorn och sådär. Jens har jobbat och träffat kompisar, så honom har jag tyvärr inte sett så mycket av......men det tar vi igen under julhelgen då vi ska vara lediga allihop och det ska bli så härligt!

Jag har faktiskt hunnit med en del och det tog precis så lång tid som jag förutsett. Man är inte supereffektiv med en liten 20 månaders bustjej i hälarna! :) Men resultatet blev pepparkakor av egen deg, lussekatter, julsnaps, julsalt, wienernougat, tomteskumsfudge och chokladbräck. Det som vi inte hann var mintkyssar och nougatgodis á la min farmor, men det får vi göra vid senare tillfälle.

Men nu gott folk, hopp i säng! Det känns som om jag på ett sätt laddat batterierna med en mysig helg, men förhoppningsvis så får jag även ladda dem med en god natts sömn. Godnatt och sov så gott!

3 kommentarer:

Jejje sa...

tomteskumfudge,låter spännande....även julsalt:)hur gör du julsalt?
Du har verkligen varit flitig i helgen.Kul när man gjort eget gott.

<det enda jag har gjort i godisväg var förra helgen.Vi köpte stora marschmallows,som vi doppade i smölt choklad.Som avslutning doppades de i strössel & sen satte vi de på en grillpinne.Ganska roligt...

sv. oj, det var långt till ridskolan .Men det brukar lösa sig ska du se:))
här är det svinkallt idag-22

ha en bra dag/kram

Kim sa...

Vilken massa julgodis! Behöver ni hjälp med ätandet? :)

Jennica... sa...

Kimman: Du får äta när ni kommer hit den 23:e! :)