23 december 2010

Dan före dan

Sitter och slår in de sista julklapparna och ska lägga dem under granen. Ska också lägga små paket i tjejernas julstrumpor. Det är viktigt med tradition på julafton! :) Jag tycker dessutom att det är himla mysigt med allt som ska vara "som vanligt". Vi har alltid haft många sådana där traditioner på julen hemma hos mig, och jag vill gärna att mina tjejer ska känna på samma sätt inför julen som jag alltid gjort. Det vill säga en blandning av spänning, förväntan, mys, värme och kärlek.

Nu sover alla mina tre kärlekar och jag sitter här och känner mig glad över att vi har fått ihop en så bra jul ändå. Det har ju varit en hektiskt höst på många sätt och även om jag kanske inte är bäst i världen på framförhållning, så har det varit ovanligt stressigt in i det sista i år tycker jag. Jag märker att jag tycker mer och mer illa om det, att stressa in i det sista. Jag har blivit bättre på att göra saker i tid, men just i år blev det inte så med julen. Det har sina skäl och jag hade inte kunnat göra något annorlunda. Men ändå....

I morgon är det julafton och det ska bli så mysigt! Vi firar lite jul själva här hemma först, med att öppna alla julklappar från min familj. Sedan åker vi över till mina svärföräldrar och firar ordentligt där tillsammans med Jens familj. Ska bli supermysigt!

Sov gott i natt bloggisar. I morgon kommer tomten! ;)

1 kommentar:

Jejje sa...

hoppas eran jul varit underbar,-önskar dig trevlig fortsättning/kram