22 december 2010

Dan före dan före dan

Onsdag kväll. Klockan är snart halv elva och övriga familjen sover. Jag sitter här och myser och njuter av vetskapen att jag ska vara ledig i två veckor, eller två och en halv om man ska vara noggrann! Inte dumt alls. Jag ska alltså inte börja jobba igen förrän den 10 januari! Nästa vecka ska jag vara helledig, men veckan därefter ska jag kolla lite mail, men inte mer än så. Himla skönt!

Nu är alla julklappar inhandlade (inte så många i år....) och en del är levererade till min familj. Vi gör så att vi firar julafton vartannat år med min familj och vartannat med Jens familj. I år firar vi med Jens familj hemma hos hans föräldrar. Det innebär att det blir lille julafton med mina föräldrar, men eftersom de har varnat för snöstorm i morgon så träffades vi idag istället. Ingen middag eller så, "bara" glögg och byte av julklappar. Och lite skönsång ackompanjerat av Jossan och Kim på gitarr. Mysigt!

Jens och tjejerna har köpt gran i dag. I morgon ska den kläs, det ska bli mysigt! Det blir så fint och den ger ju en extra ljuskälla med alla små ljus. Sedan hade jag tänkt städa lite så det blir julfint.

Andra planer för julledigheten är att umgås så mycket som möjligt med familjen! Jag tänkte också försöka komma igång med träningen, inga utomhusaktiviteter dock utan jag tänkte ta mig upp på crosstrainern igen!

Nä, gott folk! Nu ska jag göra kvällsracet med att plocka undan Johannas leksaker som hon spritt ut i vardagsrummet, sedan blir det hopp i säng! Längtar efter att få sova! :)

1 kommentar:

Jejje sa...

låter som en mysig jul och att få vara ledig så länge:)önskar dig en god jul/kram