14 november 2010

Firad till tusen! eller kanske 40?! :)

Så firad jag har blivit! Helt enormt! Sitter här och är ganska så trött efter gårdagens festande, men ändå så himla glad och lycklig över alla fina människor jag har i mitt liv. Trots min höga ålder :) så älskar jag fortfarande att fylla år! Knasigt kanske, men jag gör det. Jag tycker om känslan av att det är en speciell dag. Ända sedan jag var liten har jag haft en speciell känsla i kroppen när det är min födelsedag, den är svår att beskriva men härlig är den! En känsla av att vad som helst kan hända..... Jag som älskar överraskningar! :)

Och vad som helst har verkligen hänt - för att inte tala om hur överraskad jag har blivit. Om jag visste att det var så här kul att fylla 40, så hade jag inte bävat så!

Det började ju förra helgen då jag blev överraskad av mina underbara bästa tjejkompisar! Vi hade ju en underbar dag som innehöll allt möjligt som jag tycker om. En helg jag sent kommer att glömma. Så rolig och så omtänksam.

I veckan var jag borta över en natt med jobbet och när jag kom hem så väntade nästa överraskning. Redan när jag körde upp på uppfarten så var det speciellt med tänd lykta utanför och tända ljus i fönstren. Där inne väntade varm glögg och pepparkakor med grönmögelost! Och en massa nya möbler! Stora nya fina växter, små nya fina växter i fönstren, ett nytt matbord med åtta stolar, nya pallar till vår köksö och två nya fina lampor! Jens hade skruvat möbler i två dagar. :) Det blev så himla fint och det gjorde att vår nedanvåning blev komplett på något sätt. Så fint!!

Och igår hade jag alltså öppet hus, som blev till en 12-timmars fest! Det var en present från mina föräldrar, de stod för all mat och dryck. Min fina mamma har lagat mat hela veckan och hon fixade och donade hela kvällen, fyllde på fat och skålar, diskade och plockade undan. Helt makalöst! TACK underbara fina föräldrar för allting! Och tal höll de också! Jättefint med många roliga gamla minnen. De första gästerna kom klockan tre och sedan droppade det in familj och vänner under hela eftermiddagen och kvällen. Senare kom drinkarna fram och det blev dans till gamla 90-tals hits. Och så lite schlager så klart! :) De sista gästerna gick hem vid tre-tiden, så det blev en 12-timmars fest! Natten avslutades i köket som sig bör. Jag, min syster och Jens satt och pratade och Lina låg och snusade i soffan!

Så, jag har blivit så underbart firad och överraskad. På ett så fint och omtänksamt sätt. Jag känner mig så lycklig över allting!

Inga kommentarer: