17 oktober 2010

Underbar helg!










I detta underbara hus har jag och Jens spenderat ett härligt dygn! (Fast pappa som syns på bilden var inte med!:) )

Detta är mina föräldrars fritidshus, de har bara haft det några månader och jag har själv bara varit där en gång tidigare. Det är totalrenoverat och enormt fint invändigt, gammalt möter nytt. Riktigt superfint! Jens hade aldrig varit där och denna helgen så överraskade jag honom med att vi skulle åka dit helt själva, utan barnen. Han visste bara att han skulle packa en väska, men inte vad som skulle hända.

Vi kom dit på lördag eftermiddag och efter lite husesyn så drack vi bubbel och åt choklad framför kaminen, så lyxigt. Och så tyst. Det är så tyst där att det nästan ringer i öronen! Men helt plötsligt så var det inte så tyst längre, brandlarmet gick! Och Securitas ringde. Och vi sprang omkring som stressade yra höns. :) Ett stearinljus som stod ovanpå kaminen smälte och stearin rann ner i kaminen vilket gjorde att det började ryka, inte värre än så.....men det kändes lite kaosartat där ett tag. Men efter total vädring så försvann röken och larmet tystnade. Sedan blev det kallt. Superkallt. Så vi drack lite mer bubbel och dansade lite för att få upp värmen! :)

Vi lagade en fantastiskt god middag, Rosépepparfilé med ris och underbar sås, och så hade vi marängsviss till efterrätt - smaskens! Vi åt och åt, och pratade pratade pratade pratade en himla massa. Så mysigt att verkligen ha tid för varandra!

I morse vaknade vi till en frostig trädgård och ett fantastiskt landskap som badade i sol! Så det blev en promenad efter frukosten, så fantastiskt vackert där är! Tyst, soligt, blå himmel och hög krispig luft. Vacker natur, massor av söta kossor och en idylll som nästan kändes overklig. Underbart!

Efter promenad blev det lunch, kaffe och lite diskande och undanplockande och sedan var det dags att åka hem igen. Vi är supernöjda med vår helg och det var skönt och mysigt att träffa tjejerna igen! Det blev pizza till middag, ingen hade ork att göra något och jag och Jens var lite bakis efter en massa vin och bubbel igår, och då är ju pizza så fantastiskt gott! :)

Tack goa mamma och pappa för lånet av ert fantastiska hus. Och Tack fina svärföräldrar för passning av Johanna! (Jossan sov över hos kompis.)

Nu är det dags för en tidig kväll! Natti natt!

2 kommentarer:

Jejje sa...

åhhhh,va mysigt:))man behöver det ibland......-ladda upp lite urladdade batterier./kram

Jennica... sa...

Ja, det behöver man verkligen! Och mysigt var det, supermysigt. Har kommit på mig själv flera gånger idag med att jag suttit och drömt mig tillbaka. :)