30 oktober 2010

Sista gången på kursen

Idag var det sista gången på den smyckeskurs jag har hållit i Malmö. Det har verkligen varit fantastiskt kul! Jag har fått så mycket inspiration och energi av dessa kvinnor, helt enkelt pga att de i sin tur har tyckt att det har varit så roligt. Det blir ju speciellt när man håller en kurs i ett ämne som är någons hobby och som de betalar för att lära sig, då är de ju verkligen engagerade!

Jag kommer att sakna det, det har verkligen varit speciellt. Svårt att förklara. Men på bara dessa fyra tillfällen så känns det som om jag fick en fin kontakt med dem. De var alla speciella på sitt sätt. 78-åriga L som gjorde jättefina halsband, som jag fick hjälpa med det sista pilliga ihopsättandet eftersom hennes fingrar inte riktigt ville. Eller E som bara gjorde enfärgade halsband och H som var så osäker på sig själv. Eller I som blev så charmigt stolt varje gång hon gjorde färdigt ett halsband. Och A, som gjorde de mest fantastiska smycken med färgkombinationer som jag aldrig kommit på. :)

Jag har kommit på att jag verkligen uppskattar möten med människor. Speciellt med människor som jag aldrig skulle kommit i kontakt med i vanliga fall utan som jag möter eller träffar av en slump eller tillfällighet. Eller möten med människor som jag trodde att jag kände men som visar sig ha sidor och egenskaper som jag inte visste fanns där. Att inspireras, överraskas och fascineras av människor, det är spännande tycker jag.

Inga kommentarer: