14 oktober 2010

Knasig dag igår

Vilken märklig dag det blev igår! Den började smått förvirrat på morgonen med att jag lämnade tjejerna i två omgångar, eftersom Johanna inte ville vakna! Hon hade sovit så dåligt på natten och sov så gott vid den tiden då jag brukar väcka henne, att jag inte hade hjärta att dra upp henne. Så hon fick sova lite längre och blev lämnad på dagis efter frukost istället, och då på ett alldeles strålande humör! :)

Sedan skulle jag då åka iväg till jobbet, efter att först ha bytt bil här hemma (vi har ju bara en bilbarnsstol och Jens skulle hämta på dagis) och då fastnar växelspaken i parkeringsläge igen..... Högst irriterande! Både jag och Jens hade fullt upp på våra jobb, men Jens hade mest kritiska möten så han fick åka iväg i den fungerande bilen medan jag ringde bärgningsbilen. Men allt gick bra, fick åka med bärgningsbilen till verkstaden och där få en hyrbil. Sedan i ilfart till jobbet och kasta i mig en lunch och sedan fara in i ett möte som varade i ungefär två timmar. Sedan blev resten av dagen ganska förvirrad....

Den slutade i alla fall väldigt bra med ett yogapass som Nellie höll i. Kanonskönt, men väldigt jobbigt! Sedan handlade jag lite på vägen hem och fick en mysig kväll tillsammans med tjejerna, framför allt Jossan och jag fick en riktig myskväll! Vi åt kvällsmat ihop, hon och jag, eftersom hon också kom hem lite senare efter sin träning. När vi satt och åt så undrade hon vad vi skulle prata om, sedan sa hon att vi kunde ju "prata om livet"! Och det gjorde vi, mest om hennes liv och oj! vad hon pratade på! Superhärligt! :)

När båda tjejerna somnat så dukade jag fram onsdagsmys, det får bli en tradition. Vi startade ju med det förra onsdagen och det är faktiskt himla mysigt att få en "lill-lördag" så där mitt i veckan med lite gott att äta och dricka och ha tid att sitta ner och prata i lugn och ro. Igår blev det vin och ost och kex. Mums!

Så en dag som började i förvirrat kaos slutade med yoga och mys - inte dumt och i helt rätt ordning, det hade varit jobbigare om det var tvärtom! :)

2 kommentarer:

Jejje sa...

härligt med "lill lördag" hoppas du slipper knasiga dagar på ett tag.......-nu ser vi fram emot "stor"lördag:))ha en underbar helg/ från ett snötäckt norrland

Jennica... sa...

Ja, helst inga fler knasiga dagar. Nu är det helg, solen skiner och det är lugnt och skönt. Har ni snö?! Känns väldigt avlägset här!
Ha en fin helg!