31 oktober 2010

Gymnastiktävling

Idag var det dags, för Jossans första gymnastiktävling! Planen var att vi skulle åka iväg klockan 7 på morgonen och den höll vi, fast jag var hyfsat nervös innan eftersom man ju ställde om klockorna i natt. Rädd att missa tiden, rädd att min mobil som jag har som väckarklocka skulle strula med mera med mera. Men allt flöt på fint och klockan 8 var vi i hallen i Skurup helt enligt plan. Det var många lag som var med och en hel massa fnissiga och nervösa tjejer i åldrarna 7-12 år.

Jens parkerade sig själv i cafeterian där han jobbade fram tills dess att det var Jossans tur att tävla, vilket inte var förrän 11.15. Jag och Johanna satt på läktaren tillsammans med två andra mammor till Jossans träningskompisar och fikade, lekte och pratade. Det blev en riktigt trevlig dag och det gick superbra för Jossan och hennes lagkompisar! De fick riktigt fina poäng och jag var grymt imponerad! Jag vet ju att hon är duktig och självklart är jag totalt partisk :) men hon har utvecklats väldigt mycket under denna terminen och det märks att hon tränar en extra gång. Väldigt disciplinerat, väldigt samlat, allvarliga miner och superfina rörelser. Jag var en mycket stolt mamma som både rös och fick tårar i ögonen under defileringen, dvs då alla marscherar in! Och när hon väl tävlade så var jag supernervös! :)

När vi väl var hemma igen så var vi alla helt slut. Den som var piggast var Jossan! :) Hon var till och med så pigg att hon ringde efter Linnea, som också var med och tävlade, och så lekte de här hela eftermiddagen! :)

Själv bet jag ihop och tog med mig Johanna och åkte och köpte vinterkängor och nya vantar till henne. Det gick kanon, hon var på ett strålande humör. Väl hemma så blev det lugnt och mycket mys. Nu väntar en natt som jag ska spendera själv ute i biorummet - det är det mest lyxigaste jag kan tänka mig just nu! Himmelskt! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Vad kul! Jossan är duktig hon. Det hade varit så himla kul att se, men det kommer väl fler tävlingar hoppas jag!

Jennica... sa...

Det gör det säkerligen, då får ni följa med! :)