30 september 2010

Vet ni vad som är värst?

Om ni läst förra inlägget så vet ni att jag är lite irriterad just nu, och varför. Och vet ni vad som faktiskt är värst? Jo, att det är väldigt typiskt mig att gå runt såhär och reta mig på mig själv utan att faktiskt göra något åt saken. Det är inte speciellt konstruktivt.

Men under min mammaledighet så lärde jag mig att det inte är lönt att gå runt och reta sig och vara irriterad. Antingen så gör man något åt saken eller så väljer man att inte göra något åt det, men då får man helt enkelt sluta vara irriterad och acceptera sitt beslut. Att strunta i det och gå vidare, tänka att jag gör det en annan dag och det är ok. Jag är ganska så stolt över mig själv för att jag lärt mig det, det har gjort livet lite enklare för mig själv faktiskt. Jag har alltid varit duktig på att "straffa" mig själv. Men nu har jag lärt mig att vara lite snällare mot mig själv.

Idag är nog ett litet återfall.

Inga kommentarer: