07 september 2010

Lugnt

Det är lugnt på jobbet. Har inget att göra. Alls faktiskt. Har inte fått några arbetsuppgifter än. Kan ju tyckas konstigt, men det är inte så konstigt faktiskt. Vi håller på att se över vår organisation och kommer att jobba under hela hösten med detta, så jag kommer inte att få veta min roll förrän i vinter någon gång. Nu under tiden så kommer jag att få hjälpa till där det behövs, men än så länge så har inte det blivit fastställt ännu. Så idag har jag läst in mig på en massa olika dokument och på intranätet, bra att fräscha upp minnet och även ta del av nya saker som hänt.

I morgon kommer jag dock att stanna hemma eftersom Josefine är lite krasslig. Hon har haft lite feber nu ikväll och huvudvärk, inte så farligt men tillräckligt för att jag tycker att hon ska stanna hemma i morgon. Förhoppningsvis så kan vi mota bort det innan det blir värre. Och så hoppas vi på att ingen annan blir smittad. Jag tänker faktiskt lämna Johanna på dagis ändå, eftersom jag inte vill "hacka upp" hennes vecka nu när allt går så bra. Däremot så tänker jag hämta henne tidigare, så att hon får en kort dag.

Så, lugnet fortsätter. Får väl se hur länge denna "inskolning" varar, för mig alltså! :)

4 kommentarer:

Jejje sa...

låter som lite mjukstart på jobbet,kan nog vara skönt.Mammor kan också behöva inskolning:)Hoppas dottern blir frisk fort,går ju så mycket förkylningar nu när skolan börjat.Glass i stora lass är bra har jag hört/kram

Jennica... sa...

Absolut, det borde faktiskt vara så att man även skolas in som förälder efter en föräldraledighet! :)

Och jo, det är ju egentligen bara väntat att någon blir sjuk såhär i terminsstarten. Hoppas ni håller er på benen!
Kram!

Jejje sa...

jo,barnen har faktiskt klarat sig....peppar peppar.-jag och gubben har varit förkylda över en vecka.Alla verkar bli förkylda nu.Färsk ingefära är ju bra,men STARKT....små bitar att tugga på ,som halstabletter.Tar tydligen bort bacillusker i ett nafs:))krya på lilla dotra,hoppas ni andra klarar er:).....bra beskrivning av eran skånska luft."krispig".../kram

Jennica... sa...

Ska testa ingefära om jag själv blir förkyld. Låter starkt som sagt, men alla knep är bra! :)