30 september 2010

Irriterad

Hm....irriterad på mig själv just nu. På att jag tappat bort träningen. Att dagarna bara går och jag inte kommer ut och springer, eller något annat heller för den delen. Jag visste det.... Denna gången började det med en förkylning som gjorde att jag fick göra uppehåll, men nu är jag frisk igen men nu är det jobbet som känns i vägen....tycker det känns helknas att komma hem och sedan sticka iväg igen, eller så krockar det med mat eller något annat. Det går inte ihop. Eller....jo, det är klart att man kan få ihop det men ändå så har det blivit såhär.

Dessutom så har jag ju nästan nått mitt mål. Jag är ett kilo ifrån, men jag är ändå nöjd med själva vikten. Då är det så lätt att jag släpper mina krav på godisförbud, träning och bra mat. Inte för att jag har börjat vräka i mig godis igen, men jag är slappare än innan. Portionerna har nog blivit lite större, jag slarvar lite med att inte alltid välja nyttiga alternativ. Sånt kan man ju unna sig om man tränar, men inte om man inte tränar alls! Så, jag är irriterad på mig själv.

Jag hade tänkt träna på crosstrainern ikväll, men nu är klockan tio och jag har ännu inte kommit upp på den. Nu har jag i och för sig fått springa in till Johanna flera gånger under kvällen eftersom hon hostar och tappar nappen....men ändå. Inget att skylla på. Åhhhhh, sur.

Inga kommentarer: