29 september 2010

Hinner inte

Gaaahhhh! Jag hinner ju inte blogga! Nu när jag har börjat jobba så är tiden på eftermiddagen och kvällen helt fullspäckad med saker som ska göras. Ta hand om barn, fixa kvällsmat, diska, plocka undan, leka, läxor, bad, läggning....och tusen anda saker...... Johanna somnar ju till åtta medan Josefine är vaken ytterligare en timme, så efter nio är det fritt fram att göra vad man vill. Men ofta innebär det andra "måsten", som ikväll har jag tvättat och strukit. Allt som jag har gjort på heltid under min mammaledighet ska ju nu göras samtidigt som ett heltidsjobb..... Ja, ni andra vet ju hur det är men jag som precis har börjat jobba igen har inte riktigt vant mig. Inte riktigt fått ihop det, hur vi ska hinna med allt. Fast å andra sidan så tycker jag nog ändå att det funkar bra, men intensivt är det.

Nu har vi i alla fall landat i tv-soffan men det får bli en kort stund, klockan är ganska mycket och jag känner mig rätt trött. Trött men nöjd med en bra dag!

Inga kommentarer: