20 september 2010

Dagispyssel

Har ägnat hela kvällen åt att göra en liten fotobok som Johanna ska ha på dagis. Det ska bli en liten "bok" med bilder på henne själv, på oss och andra som hon känner och tycker om. Den är i lösbladsystem ännu, men de ska laminera den i morgon. Det blev riktigt bra!

Jag har också fixat ett foto som ska finnas i kapprummet, ett foto som skall sitta som förstasida i hennes "Barnpärm" och så en kort text om henne som också ska finnas i den pärmen.

Sååå skönt att få det gjort! Det har legat över mig och gnagt i flera veckor nu och jag har haft så dåligt samvete. Phuuuu!

Annars har jag hunnit med en del annat också, som att tvätta, göra pannkakor till Jossan som ska ha matsäck med sig i morgon pga fotbollsturnering, jag har plockat undan inför städ som kommer i morgon, förhört läxa och lite sånt. Däremot har jag inte tränat.....idag heller. Usch, det här är ett sånt tillfälle då jag brukar tappa bort träningen. En förkylning och så lite "bråda" dagar då jag inte fått in någon träning i schemat, då är det såå lätt att jag tappar bort rutinen och så blir det inget av det. Men det får inte hända denna gången, jag ska ta mig ut någon dag denna veckan. Men just denna regniga kväll kändes det faktiskt rätt skönt att sitta inne och pyssla med en kopp te.... :)

2 kommentarer:

Jejje sa...

Låter ju jättemysigt att få sitta & pyssla.Blir säkert så fint.....hopas du hittar din träning igen,tror jag du gör:))Kram

Jennica... sa...

Jag var faktiskt ute och sprang idag och det var skönt. Inte så skönt i benen, för det var väldigt tungt, men skönt att få det gjort och känna att jag är på gång igen. Det är så typiskt mig att komma igång bra och sedan tappa bort allt pga en förkylning eller liknande. Kommer liksom inte igång igen efter ett uppehåll....