14 september 2010

Bra start

Det har varit en bra start på denna veckan tycker jag! Alla är friska, tja....jag är rätt så snuvig och lite hostig, men jag mår bra i övrigt så jag räknar mig som frisk. :)

Jag trivs bra på jobbet och tycker det är riktigt roligt att gå dit. Jag har nu fått lite mer information om vad jag ska pyssla med under hösten, och sedan får vår omorganisation visa vad jag kommer att göra efter jul. Men det känns helt ok, jag tycker det känns spännande.

Johanna trivs på dagis! Hon är alltid jätteglad när jag hämtar henne, vill visa vad hon pysslar med. Oftast är de ute när jag kommer och hon är ofta i deras stora sandlåda och pysslar med något. Morgonarna går också bra, det är ju Jens som tar dem. Hon var ledsen för första gången igår, men det gick trots det bra. Det blev lite fel precis innan de skulle gå in på dagis, hon hittade en vagn som hon ville leka med och när de var tvungna att gå in så blev hon sur. Men men, allt går bra och hennes fröknar berättar att hon nästan alltid är glad och verkar tycka det mesta är kul, hon äter bra och tar för sig av alla leksaker. Idag hade de målat sina fötter och händer och gjort avtryck, det hade varit mycket poppis! :)

Jossan verkar också "ha landat". Hon är mycker mer harmonisk och lugn än hon var i slutet av sommaren, då hon var på ett väldans dåligt humör. Hon var ofta sur och irriterad, vi hamnade ofta i bråk och allt var tråkigt och fel. Men nu så är hon oftast glad och nöjd. Hon är också väldigt duktig med sina läxor, inget bråk alls med dem nu. Det är klart att hon inte jublar när hon ska göra dem, men vi behöver inte bråka. Hon är också mycket mer noggrann och förstår vikten av att göra sina läxor på de dagar då hon inte har sin gymnastik, för att hon ska få ihop det. Det känns som om hon har vuxit sedan skolan började,  och inte på längden då alltså! :)

Just nu sover alla mina "tre barn" :) och jag äter sen kvällsmat. Jag har varit på föräldramöte på Jossans fritidsklubb och missade därför kvällsmaten med de andra. På torsdag är det föräldramöte på Johannas dagis, men sedan ska det nog lugna ner sig på den fronten och terminen är igång. Snart blir det tv-soffan en stund för mig och sedan ska jag minsann också krypa ner i sängen.

2 kommentarer:

Jejje sa...

jag känner igen mönstret på min 10-åring.Det funkar mycket bättre nu när skolan har börjat.väldigt mycket pusslande....möten hit & dit..vi får pusta ut till helgen;)-tack för dina kommentarer,det värmer/kram

Kim sa...

Låter som om ni har det ganska soft. Själv kommer jag då inte ha det soft i höst... det märkte jag direkt efter ett pass med Cash igår. Herregud!