26 augusti 2010

Sjuk

Har varit sjuk ett par dagar. Skriver "har varit" fast jag är väl inte helt frisk än, men jag tycker att nu får det räcka. Fick värk i kroppen i tisdags eftermiddag och det gick över i feber på kvällen. Gårdagen var rätt jobbig med feber, ont i halsen, värk i kroppen och så var jag rätt trött efter en natt utan någon direkt sömn, men Johanna var en ängel hela dagen och accepterade att jag mest satt på golvet eller låg i soffan. Vi lyckades ändå läsa böcker, rita, bygga lego och lite annat så hon höll sig nöjd.

Sov trots allt rätt så gott i natt. Johanna hade en vakenperiod, och jag var uppe ett par gånger och sedan tog Jens över. Jag var helt snurrig kände jag, det är inte ofta jag inte vaknar direkt när hon låter men i natt hängde jag inte riktigt med kände jag. Jag vaknade utan feber idag i alla fall och det tackar jag för, man känner sig ju nästan frisk med en gång. :) Men jag har fortfarande ont i halsen och jag ska nog inte köra på för fullt idag ändå..... Men det är svårt att vara sjuk när man är mamma, det passar liksom inte in i schemat.

4 kommentarer:

Lotta(svärmor) sa...

Vad skönt att du känner dig bättre...

Jennica... sa...

Tack Lotta!

Kim sa...

Så bra att du inte har feber längre, rätt snabb variant det där!

Jennica... sa...

Ja, det gick snabbt över vilket är skönt. Finns liksom ingen tid för mig att vara sjuk! :)