16 augusti 2010

Måndag = invägning

Idag är det måndag och ni som följer min blogg vet att det betyder att det är invägning för mig! :)
Idag blev det +/- noll.....ingen nedgång men å andra sidan igen uppgång heller. Glad över att jag inte gått upp men lite besviken över att jag inte gått ner ett endaste gram. Jaha, hur ska man nu tolka detta då....

Jag har tränat fyra gånger denna veckan, så det kan inte vara brist på träning. Det har varit två powerwalks på 8 km och 6 km, en joggingrunda på 3,7 km och ett gympapass. Maten då? Tja, jag tycker jag är duktig. Jag har inte ätit något godis alls och har tänkt på vad jag stoppar i mig. Nu har jag ju varit i Stockholm och på mässa, men jag tycker att jag var duktig där med. Detta mycket tack vare Nellie som är hälsan själv, på ett positivt sätt. Hon har en otroligt sund inställning till livet, det smittar! (Tycker om dig vännen min!) Jag åt inget av allt det gratisgodis som fanns i alla montrar och jag tyckte att vi åt bra luncher. Det enda som syndades var att jag drack vin och åt en halv efterrätt en kväll....jag antar att det var det som gjorde det..... Marginalerna är små....

Men men, det är bara att kämpa på! Inte ge upp. Fortsätta känna motivation.

2 kommentarer:

Erik och Nellie sa...

Tack kära du, jag gillar dig också! Kom ihåg att du kanske fått lite mer muskler och de väger ju de med. Kram

Jennica... sa...

Jag försökte intala mig det faktiskt! :)