22 augusti 2010

Lite skruttig helg

Det har varit en lite skruttig helg som påverkats ganska mycket av att Johanna haft ont i sin tand. Hon fick ju feber i fredags och jag trodde att hon drabbats av dagisbaciller. Men trög som man är, så tog det ända till lördag eftermiddag innan det gick upp för mig att det kanske var nya tänder på gång..... Vi kände faktiskt efter redan på fredagen med då reagerade hon inte alls, vilket hon gör väldigt tydligt annars, så vi slog bort de tankarna. Men sedan blev symptomen väldigt tydliga: feber, supersnuva, saglande, irritation och plötsliga skrikattacker.

I går var det första gången på terminen på ridskolan för Jossan och det hade gått jättebra. Jag var hemma med den lilla skruttiga tjejen och försökte hålla hennes humör uppe, samt att jag sov då hon sov. Det blir liksom inte så mycket sömn på nätterna med tandont. På kvällen var det middag hos svärföräldrarna eftersom Jens mamma fyllde år. Det blev en jättemysig och trevlig kväll precis som vanligt, och Johanna var väldigt duktig fast hon hade ont. Hon snorade ner alla totalt! :)

Idag var hon och jag uppe tidigt vilket resulterade i att jag fick sova ikapp lite på förmiddagen. Så skönt, total "råddäck" i två och en halv timme! Sedan var jag och tjejerna och fixade nya gympakläder och skor till Jossan, samt bokplast och pennskrin. Det är ju verkligen tusen saker som ska fixas inför skolstart!

Ikväll har vi ätit god mat, om jag får säga det själv! Lax med basilikaquinoa, ska nog lägga in receptet till er för det är en höjdare. Nellie har varit här och vi har fixat lite med våra "planer" och det går framåt. :)

Skönt också att Johanna är bättre. Hon sover nu sedan ett par timmar och det är lite oroligt, jag har redan varit inne hos henne ett par gånger. Men hon var riktigt glad här på kvällen och det var skönt att se att hon mer eller mindre såg ut som sig själv igen. Det är grymt att bara kunna se på när hon har så uppenbart ont tycker jag, även om det bara är något så naturligt som nya tänder....

I morgon är det skola och dagis igen. Jossan ska ha sin första gitarrlektion och jag ska hälsa på en kompis som fått en liten pojke!

Inga kommentarer: