10 augusti 2010

Gympa för andra gången

Var på Friskis & Svettis utegympa för andra gången nu ikväll. Det var ett medelpass nere vid stranden i Barsebäck och att gympa i den miljön är inte dumt, med havet som bakgrund. Hade inte en tanke på att ta med badkläder tyvärr, för även om jag är en badkruka så hade ett dopp då när man var helt varm och svettig inte varit dumt. Men det var kul att gympa och jag känner mig duktig, det är inte dumt. Nu sitter jag här och har ätit sen kvällsmat, det blev nog en lite för stor portion.....tyvärr. Jag var så hungrig så jag kastade i mig en stor bit tacopaj och kände inte efter förrän efteråt att jag blev proppmätt. Just begreppet proppmätt är ingen höjdare när man försöker tappa i vikt.... :)

Jaja, i morgon är en ny dag och då tror jag det blir en powerwalk. Tycker att det känns bra att träna så här som jag börjat göra nu. Inga större krav på att jag måste springa ett visst antal gånger i veckan, eller köpa kort på ett gym och därmed känna krav på att gå dit flera dagar i veckan utan bara se till att göra någon form av träning varje dag, med någon dags vila emellanåt. Det kan vara löpning, powerwalk, gympa, promenad eller vad som helst, bara jag blir trött och svettig. Jag tror att jag har lärt mig att vara lite snällare mot mig själv under denna tiden som mammaledig, att faktiskt ta hand om mig lite. Jag är inte jättebra på det, men bättre än jag var innan. Jag tänker fortsätta öva på det!

Inga kommentarer: