26 augusti 2010

En rätt bra dag trots allt

Har känt mig mycket bättre idag och det är skönt! Det var ju ganska snabbt avklarat den här gången och det är ju bara att buga och bocka och tacka för det! :)

Idag har Johanna ätit lunch på dagis, pytt i panna. Det hade gått jättebra, hon åt själv med sked sa dom när jag hämtade henne! :) Allt hade gått bra idag också och i morgon ska hon utöka dagen ytterligare och även prova på att sova middag där, det ska bli spännande!

Jag passade på att vila en stund på förmiddagen när hon var där, riktigt skönt. Sedan blev det faktiskt en riktigt effektiv dag och jag kunde stryka ett par saker från att-göra-listan, det är alltid lika skönt när man kan göra det tycker jag. Jag lyckades få en avbokad tid hos barnmorskan för att förnya recept och det är ju skönt att få det gjort så jag slipper krångla med det när jag börjat jobba, alltid svårare att komma ifrån då. Sedan kom mina föräldrar hit och lämnade av gitarren som Jossan ska få låna av min syster. Senare på eftermiddagen så åkte vi in till Lund för att få den strängad och då passade vi på att köpa den bok som hon ska ha också. Kanon!

Jossan har varit på gympa ikväll och det gick bra, trots stukad fot. Jo, hon lyckades göra det igår, första gången på gympan.... Nu så ligger båda tjejerna efter mycket kvällsbusande. Jossan rabblade våra politiska partier med Jens. "Centralen", "Moders....nånting", "Miljödemokraterna"...... :) Fast förra årets variant var ändå bäst - Specialdemokraterna! :)

Nu har Jens satt sig för att kolla på en skräckfilm, inget för mig. Jag ska ta en snabbdusch och sedan sätta mig och kolla på Ernst på tv, han är "pausad". Tänk vad bra det är att kunna pausa tv'n! :)

Inga kommentarer: