17 juni 2010

Stor dag

Idag är det en stor dag för Josefine. Hon ska åka tåg själv för att hälsa på mormor och morfar! Det innebär en tågresa på 35 minuter utan byten där hon ska hoppa av på ändstationen, så det är ingen fara direkt. Trots detta så får jag erkänna att jag är lite nervös! Hon däremot hoppar och studsar av lycka och är alldeles uppspelt! :)

Igår packade hon en väska med plånbok, mobil, bok och sin Build a Bear-nalle. Det är nämligen dit som hon och mormor ska idag - Build a Bear. Det är liksom "deras grej" och Jossan älskar att vara där med mormor. Hon har ju fyllt 10 år nu, men älskar ändå sina gosedjur och Build a Bear är speciellt. Nu har hon önskat sig en häst, som hon ska få av mormor och morfar. Till denna ska hon själv köpa träns och sadel och så ska hennes nalle få ridkläder! :)

Så, idag blir det bara jag och Johanna här hemma och planen är att jag ska putsa lite fönster!

2 kommentarer:

Kim sa...

Ååå så spännande! Jag kommer ihåg första gången jag åkte själv. Lite läskigt, men mest coolt! =D

Jennica... sa...

Mycket spännande! Men nu är det gjort och hon kom fram välbehållen! :)