03 juni 2010

Planterat

Så! Nu har jag sått i mina odlingslådor. Får väl se hur det blir.... Johanna var väldigt nyfiken och rörde runt bland mina fina raka sådder.... Hon är också vansinnigt nyfiken på sparrisen och går hela tiden dit och ska gnaga på dem! :)

Jag fick i alla fall sått persilja och dill bland örterna. Det blev en salladslåda med ruccola, plocksallad, blandsallad och spenat. Sparrisen fick sällskap av morötter och rädisor och så blev det en låda med sockerärtor och salladslök. Skulle lätt kunna fylla ett par lådor till bara med de fröer jag har och så finns det ju så mycket annat kul! Men man kan ju även så i krukor och det tänkte jag prova.

Jag ska försöka vara duktig i år och så i flera omgångar så att vi får grönsaker under en längre period. Det gjorde jag inte förra året men eftersom vi verkligen utnyttjade det vi sådde och det blev så gott, så vore det kul att ha t ex sallad hela sommaren. Spenaten var helt fantastisk kommer jag ihåg!

Hoppas nu bara att det fina vädret håller i sig i alla fall ett par dagar, så att de små fröna inte dränks i något hemskt regnoväder!

Inga kommentarer: