12 juni 2010

10-års kalas
















Idag har det varit kalas för Josefine här hemma. Vi var 11 vuxna och 5 barn, det var mormorsar, farmorsar, kusiner och sånt i en salig blandning! :) Jättemysigt var det och det är alltid lika kul att träffas allihop! Jag säger det varje gång, men det tål att upprepas. Jag är så glad över vår familj och då menar jag alla, alla Anderssons, Lundbergs och Lagercrantzar. Det är så mycket kärlek och jag trivs så bra med allihop!

Vi har haft en mysig dag som sagt och Jossan fick jättefina presenter. Det var en väldigt bra blandning av bland annat kläder, böcker, film, spel, klocka, halsband, ridspö och till och med en dag på Skånes Djurpark. Kanon!

Vi fick till god mat också, om jag får säga det själv. Det blev kallskuret i form av rostbiff, skinka och kalkon och till det en potatissallad som vi gjort själva, inspirerade av en restaurang som Jens varit på. Den blev riktigt god! Till det en sallad och hembakt Focaccia och så rosévin. Mums! :)

När alla gått hem så tittade vi på Jossans fina presenter tillsammans och hon provade sina kläder och de passade perfekt allihop. Hon var mycket nöjd! Därefter så "parkerade" hon sig ute i biorummet med sin nya film och en skål popcorn och hade en mysig stund för sig själv. Jag fixade sista disken, det är så skönt när allt är undanplockat. Filmen var tydligen jättebra och efter att hon sett den så spelade hon sitt nya datorspel, hon var som sagt väldigt nöjd med sina presenter!

Efter lite mer fix här hemma och lite kortspel så sover nu båda tjejerna och Jens sitter uppe vid sin dator, kanske jobbar han, inte säker. Jag har bloggat lite men nu är det dags för sängen även för mig, känner mig lite dimmig framför ögonen nu! :) I morgon är det dags för en ny fölsegris att firas!

5 kommentarer:

Kim sa...

Tack för ett roligt kalas! Sofia bjöd på supergod mat hos sig sedan, så vi var hysteriskt mätta efter buffé och tårta där också sedan. =D

Anonym sa...

Tack för igår.

Vi håller med dig Jennica.
Det är alltid lika trevligt att träffas allesammans. Dessutom bjuds det, som vanligt, på utsökt mat och dryck.

Kram

Mamma/Pappa

Jennica... sa...

Tack tack! :)
Bra att ni hade trevligt!
KRAM!

Lina sa...

Det var jättetrevligt i lördags! Tack för det supergoda maten! Recept på potatissalladen tas tacksamt emot :)

Jennica... sa...

Tack själv! Receptet kommer! :)