17 maj 2010

Våren -hallå?!

Vad hände?! Varför regnar det hela tiden?! De senaste dagarna har jag varit helt seg, ineffektiv och slö och jag är helt säker på att det är på grund av avsaknaden av sol! Det är ju för tråkigt det här. Visst har jag gjort saker, sånt där som man måste som en massa matlagning, tvätt, disk och sånt där men vem vill göra det i maj?! Nu vill jag släppa innelivet och pyssla i trädgården, vara ute, grilla och sånt där. Visst kan man dra på sig gummistövlarna och ge sig ut och påta i jorden i någon lucka i regnet, men det är inte så kul tycker jag. Jag vill ha strålande sol och fågelkvitter!

Idag är jag dessutom tröttare än tröttast efter en natt då jag mest känner att jag sprungit i trappan! Jag har nämligen flyttat upp till vårt sovrum igen. Efter att ha sovit nere i Johannas rum sedan i augusti så har jag nu saknat min säng så mycket att jag har flyttat upp. Men eftersom hon vaknar så många gånger varje natt blir det nu istället en massa springande i trappan istället..... Nu frågar sig säkert många varför vi inte har hennes säng i vårt sovrum då, om det nu blir så mycket spring. Och svaret på den frågan är att hon bökar och stökar så mycket när hon sover att jag vaknar av det hela tiden. Nu hinner jag i alla fall slumra till mellan gångerna då hon gråter, det känns då himla onödigt att ligga och vara vaken och lyssna till hennes stök och bök. Jag önskar så att hon kunde få ordning på sin sömn, det här är knäckande.... Men å andra sidan så är jag lite extra gnällig idag, oftast så går det bra men så ibland så kommer det en natt som tar ut sin rätt och jag blir bara såå trött. Kroppen känns liksom som om den är 90 år och extremt tung!

Annars så är det full agenda idag! Imorgon har vi städ och här är ganska så stökigt så det måste plockas i ordning så att hon kommer till att städa. Jag behöver även åka iväg och fixa några saker, småärenden. Jag har en beställning på två armband som jag vill göra och så är det sista gången på babysimmet ikväll!

Fast nu vilar Johanna och jag tänkte faktiskt göra detsamma en liten stund, ladda batterierna!

Inga kommentarer: