13 maj 2010

Små skatter



Jag tycker det är kul när man kan göra små oväntade upptäckter hemma hos sig själv. Ni vet, man hittar något som man glömt att man hade eller så hittar man ett nytt användningsområde för en sak, något visar sig vara bättre än man först trott och så vidare.

Idag hittade jag en bok i min bokhylla som visade sig vara en liten skatt. Det var inte så att jag glömt bort den eller så, jag var högst medveten om att den fanns. Däremot har jag bara bläddrat lite i den tidigare men idag fick jag för mig att börja läsa lite i den - och vilken skatt! Den visade sig vara hur mysig som helst!

Det är en bok som heter "Inred ute" och är skriven av Reva Hallbäck. Jag började titta i den eftersom jag söker lite inspiration till vår trädgård och då började att bläddra i denna bok som visade sig vara hur mysig som helst. Den är skriven väldigt personligt av författaren och hon berättar om hur hon inrett sin trädgård. För det är precis det hon gör, inreder sin trädgård. Visst handlar den lite om att hon planterar men den är ändå uppbyggd på att hon inreder sin trädgård. Hon gjuter fågelbad och krukor, hon bygger bänkar och spaljéer, hon gör lyktor och andra fina saker. Hur inspirerande som helst! Och den går verkligen att läsa pärm till pärm, det är ingen torr faktabok.

Rekommenderas!

Inga kommentarer: