20 maj 2010

Maskrosor

Vi har massor av maskrosor i vår gräsmatta. Och när jag säger massor, så menar jag massor! Som tur är så är de inte överallt men där de är, där är de i mängder. Tusentals! Mina föräldrar var här igår och vi pratade om det, och på kvällen så ringde min söta pappa och undrade om det var ok om de kom och hjälpte mig idag. De skulle komma direkt på morgonen och så köra på några timmar. Jag som annars har rätt svårt för att be om, och ta emot,  hjälp tackade ja på studs eftersom detta arbete kändes övermäktigt på något sätt. Så i morse, klockan 8.30 låg mina föräldrar på alla fyra här ute i gräsmattan och de kämpade på i tre timmar. De hade trott att de skulle hinna få bort alla, men de fick erkänna att det var "lite fler" än de tänkt sig! :)

Men vi kämpade på bra och fick bort en hel del tillsammans. Jag fortsatte efter det att de åkt hem och höll på hela eftermiddagen och till slut så fick jag bort de flesta från ett område på ca 150 kvm på baksidan. Väldigt nöjd! Det blev 9 fulla skottkärror som jag körde bort, med bara maskrosor! Tur att det inte är lika fullt på alla våra 2000 kvm tomt!

Min plan är att jag ska fortsätta i morgon och då ta hand om framsidan. Just nu känns det mindre lockande eftersom jag är helt slut i kroppen. Jag lyckades nämligen också komma ut på en löprunda på kvällen också, så nu är kroppen väldigt tung. Men förhoppningsvis så är jag "på g" i morgon igen! :) Det känns ju så himla bra när det är gjort, man blir väldigt nöjd med sig själv! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Bra jobbat syrran! Och päronen så klart!

Jennica... sa...

Tack! Men ojojoj vad jag är trött i kroppen idag! :)