29 maj 2010

Lugn dag

Min stegräknare står på strax över 10.000 steg nu när klockan är tjugo i tio på kvällen. De senaste dagarna har jag haft strax över 17.000 steg när jag gått och lagt mig. Det innebär att jag har haft en lugn dag idag! :) Plus att dagens powerwalk blev en lugn kvällspromenad istället, men det var supermysigt så det gör inget.

Efter en lugn förmiddag hemma så åkte jag med Jossan på ridning, medan Johanna stannade hemma med Jens. Det var skönt att kunna vara själv med Jossan i stallet, det var ett tag sedan. Det gick jättebra för henne idag igen, hon galopperade och idag så började de med hoppträning. Josefine hoppade ett hinder som var 50 cm högt och det gick kanon! Efter ridningen stannade hon kvar i stallet tillsammans med en kompis från hennes ridgrupp, det är så kul att hon har börjat göra det. De pysslar med hästarna, hjälper till att leda på knatteridningar, hjälper till att fodra och mocka, leker med katterna och en massa annat.

Ikväll är hon tillbaka på ridklubben för övernattning med käpphästklubben. De ska leka, äta lite mat och godis och imorgon är det tävling med käpphästarna, hopptävling! :) Det är några tonårstjejer som håller i denna klubben och som sköter allting själv, så himla gulliga!

Det har ju varit jätteskönt väder idag, men tyvärr har det inte blivit något trädgårdsarbete. Eller tyvärr förresten, det har varit en jätteskön dag. Väldigt slapp och skön! Jens har inte jobbat så mycket och vi fick till och med till en promenad med Johanna i vagnen nu ikväll. Riktigt skönt väder och det var så mysigt att gå och prata, det blir så sällan nu för tiden.

Nu blir det lite tv-tittande och mys i soffan!

Inga kommentarer: