26 maj 2010

Första dagen med stegräknaren

Jaha, då har det räknats steg i dag då! Och glatt överraskad blev jag! När jag var med i stegräkningstävling på jobbet för ett par år sedan så hade jag svårt att komma upp i 5.000 steg. Visserligen jobbade jag ju och satt därmed mer stilla än jag gör nu, plus att jag inte gick några långa promenader. Men ändå! Idag har jag hittills kommit upp i 16.718 steg! Jag misstänker att det är något fel....men i vilket fall så känns det ju bra! Har rört mig som vanligt plus en promenad på ca 6 km, vilket också är som vanligt nu för tiden. Kul!

Annars har det varit en mysig dag med lunch hos en av tjejerna i området och sedan lite trädgårdsarbete, med betoning på "lite" eftersom Johanna inte hade någon bra eftermiddag. Trots gott humör hela förmiddagen och en bra vila på 1,5 timme så var hon väldigt gnällig och ville mest vara i famnen på eftermiddagen. Inte lätt att rensa rabatter då.... Fick förklaringen när vi gick in, hon var jätteröd i rumpan! Stackaren! Hon grät sedan från och till ett bra tag och blev inte glad igen förrän det var dags för kvällsbadet. Var lite tveksam först eftersom jag tänkte att det kanske skulle svida ännu mer, men jag chansade. Jossan, som är världens bästa underbaraste tjej, hoppade i badet med sin lillasyster och lekte och höll på så att Johanna skrattade högt under hela badet! Ibland undrar jag vad jag skulle göra utan denna underbara tjej!

Efter lite mys med insmörjning, pyjamas på och välling så somnade hon som en stock. Jag hoppas att min misstanke om tänder på gång, förutom den röda rumpan, bara är falskt alarm.....känner mig inte upplagd för en tuff natt! Jossan fortsatte i alla fall att bada och låg och läste med uppblåsbar kudde under nacken i nästan 1 timme! :) Nu sover hon också och lugnet har lagt sig över hemmet, skönt!

I morgon ser jag fram emot fint väder, har ingen aning om vad prognosen är men hoppas kan man ju alltid. Har inget inplanerat på hela dagen så jag hade tänkt mig en massa trädgårdsfix, i alla fall så mycket som Johanna låter mig göra! Kanske kan jag även få sitta med näsan i solen en stund, lite fräsch bränna är ju aldrig fel! :)

2 kommentarer:

Jejje sa...

låter som en mysig dag,hoppas du får en trevlig dag imorgon med trädgårdsfix.....och sol/kramar Jejje

Jennica... sa...

Tack! Jag är inne i en trädgårdsperiod just nu och vill bara fixa och dona där hela tiden!
Kram!