23 maj 2010

En bra helg

Jaa, jag tycker vi har haft en riktigt bra helg. Den har innehållit lite av varje och jag tror att alla har varit nöjda. Till och med Jens som jobbar så mycket har fått ett par avbrott, vilket är bra för honom. Jossan har haft sin bästis här som sovit över, hon har ridit och idag har hon lekt med kompisar. Jens har hjälpt till på samfällighetens städdag och han har jobbat. Jag har dragit upp maskrosor, jag har tvättat och strukit, jag har gått en härlig lång promenad, jag har njutit av solen och allmänt pysslat. Johanna....ja, hon har varit Johanna helt enkelt! :)

Igår kväll var vi hos mina föräldrar på middag och vi satt ute och åt, så härligt! Igår var det ett underbart väder mer eller mindre hela dagen, det var bara på förmiddagen som det var lite mulet. Vi satt ju ute och åt i uterummet i fredags också, första gången i år! Inget mer avancerat än grillad korv med bröd, men ibland är det bara såå gott!

Idag har det varit mulet och blåsigt mest hela dagen och vi har pysslat inomhus större delen av dagen, men ett par timmars maskrosdragning blev det på eftermiddagen i alla fall. Det är verkligen en never ending story. Jag plockade på framsidan igår och körde bort en överfull skottkärra. Idag plockade jag på precis samma ställe och körde bort ytterligare en full skottkärra. Jag lovar att om jag ställer mig på samma ställe i morgon så fyller jag en till!!

Nu sover den lilla och den stora ska snart krypa ner hon också. Jens jobbar fast jag tror han ska ta en "tidig" kväll i kväll. Jag ska sätta mig vid tv'n med ett gäng trädgårdstidningar tänkte jag, och planera för min vita rabatt som jag tänkte göra! Ha en riktigt mysig kväll ni med!

Inga kommentarer: