06 maj 2010

Blodomloppet



Jag fick blodad tand av Vårruset så nu tar jag mig an Blodomloppet....lite vitsigt sådär....eller, kanske inte... :) I vilket fall som helst så springer jag detta motionslopp tillsammans med min mamma, syster, Lina, Taina och Sara den 25 maj. Det ska bli kul faktiskt och så blir det ju den där mysiga picknicken efteråt också, förhoppningsvis i lite bättre väder denna gången.

Förutom att det faktiskt är kul att springa motionslopp, så är det bra att ha mål, något att se fram emot. Det gör det lättare, i alla fall för mig, att komma igång och att framför allt, hålla igång träningen. Det är mitt stora problem, att hålla igång med en fortlöpande träning. Det är så lätt att jag sätter upp ett mål och sedan når jag det, och efter det så tappar jag lusten och det hela flyter ut i sanden. Förra året var det iForm loppet och ett visst viktmål som hägrade, jag klarade båda och därefter så tog det stopp.... Måste hitta något sätt att lyckas klara min träning genom vintern, det verkar vara det som är svårast....

Ja ja ja, nu är det i alla fall Blodomloppet som hägrar och mitt mål där är att göra bättre tid än i Vårruset. Det behöver inte vara med mycket, men lite bättre i alla fall. Till iForm loppet, som är den siste augusti hade det varit kul om jag klarat 5 km på under 30 minuter, helst i närheten av 25. Vi får väl se.....

3 kommentarer:

Kim sa...

För det första så "gick" du inte blodad tand, du sprang hela vägen. ;) För det andra är loppet den 25 maj, in med rätt datum i kalendern! =)

Kim sa...

Mäh! Nu verkar ju min kommentar bara obegriplig om du ska hålla på att ändra i texten! =D

Jennica... sa...

Sorry! Ändrade i texten och skulle skriva i kommentaren att jag gjort det, men något kom emellan - som det så ofta gör här hemma! :)